INSELL od 27 lat dystrybuuje artykuły elektryczne i elektrotechniczne, skupiając się na obsłudze firm wykonawczych, inwestorów realizujących projekty, zakładów energetycznych oraz hurtowni elektrotechnicznych.
Firma INSELL posiada największy w Polsce magazyn kabli i przewodów elektrycznych renomowanych producentów m.in.: HES Kablo, NKT, Elpar, Eltrim, Prysmian, Bitner, Nexans, co zapewnia niezawodność i wysoką jakość. Firma zaopatruje inwestycje na terenie całego kraju. Klienci firmy coraz częściej poszukują wygody, dostępu do informacji 24/7 i możliwości dokonywania zakupów online. Dynamiczna cyfryzacja oferty stała się koniecznością, ponieważ klienci oczekują łatwiejszego dostępu do produktów, szybszych transakcji i dostaw oraz bardziej intuicyjnych narzędzi do zarządzania zamówieniami.
Firma INSELL rozwijała się prężnie przez lata funkcjonując w oparciu o tradycyjne zespoły handlowe i zbudowane przez lata relacje. Ta sprawdzona strategia przeniosła firmie sukces i umożliwiała stopniowy rozwój. Do dziś dnia zespół handlowy odgrywa kluczową rolę w budowaniu zaufania klientów, dostarczając im nie tylko produkty, ale także indywidualne doradztwo techniczne, spersonalizowaną obsługę i elastyczność w negocjacjach. Jednocześnie firma rozwijając się z duchem czasu i odpowiadając na potrzeby coraz młodszej grupy odbiorców postanowiła rozpocząć cyfryzację swojej oferty i uruchomić platformę B2B przy wsparciu zaufanego dostawcy oprogramowania.
Na pierwszym etapie opracowana została cyfrowa oferta modułów fotowoltaicznych marki Jinko Solar, której Insell został w 2020 roku oficjalnym dystrybutorem. Wraz z rozwojem platformy oferta jest poszerzana o kolejne kategorie asortymentowe, a system B2B staje się centrum komunikacji i marketingu nowej oferty firmy.
Pozyskiwanie wielu nowych leadów handlowych w dynamicznie rosnącej branży wymaga automatycznych mechanizmów weryfikacji pozyskiwanych kontaktów handlowych. System został wyposażony w narzędzia, które mają zwiększyć ilość rejestracji, a jednocześnie automatycznie weryfikuje aktywność gospodarczą rejestrujących się kont po numerach NIP. Dodatkowe zabezpieczenie stanowi ręczne uruchomienie dostępu do indywidualnych warunków handlowych przez administrację platformy, a także podwójna weryfikacja logujących się użytkowników w celu uniknięcie nadużyć po stronie platformy B2B.
Duża ilość wielkogabarytowych produktów wymaga zaawansowanych rozwiązań logistycznych, bo czas i koszt dostawy są kluczowym czynnikiem decyzyjnym w tej kategorii asortymentowej. Możliwość tworzenia złożonych cenników transportu zależnych od kategorii produktów w koszyku, możliwości ich umieszczenia na standardowych paletach oraz wartości samego zamówienia, a także indywidualnych warunków handlowych kontrahentów determinuje otrzymane przez klienta warunki transportu.
Zintegrowaliśmy i zautomatyzowaliśmy platformę e-commerce z oprogramowaniem ERP działającym od lat wewnątrz firmy. Integracja z oprogramowaniem ERP Comarch XL odpowiadającym za logistykę magazynu musiała odzwierciedlać aktualną dostępność na stronach platformy, a także umożliwiać sprawną obsługę warunków handlowych i udostępnianie klientom dokumentów sprzedaży na stronach platformy B2B.
Ostatecznym celem wdrożenia platformy SOHO B2B było zwiększenie konkurencyjności firmy INSELL na rynku, dostosowanie się do zmieniających się oczekiwań klientów oraz maksymalizacja efektywności i elastyczności w obszarze sprzedaży. Już 3 miesiące po uruchomieniu nowy kanał sprzedaż zaczął realizować istotne z punktu widzenia firmy wartości zamówień i z każdym miesiącem znacząco odciąża zespół handlowy z pracy niesprzedażowej.
Klientów pozyskanych z online
3 miesiące po starcie
Czas ładowania
Ruch na platformie
regularnie m/m po starcie
Nasza platforma B2B zwiększa skuteczność sprzedaży o 27% już w pierwszym kwartale poprzez automatyzację procesów rekomendacji i standaryzację ofertowania. Klienci SOHO skracają też czas obsługi zamówień i zwiększają średnią wartość zamówienia nawet o 36%.
Praca handlowców oparta na danych
72% redukcji czasu obsługi zamówień
Wzrost retencji i wartości zamówień
Jednolite doświadczenie Twoich klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. Zarządzaj wszystkimi kanałami sprzedaży z jednego panelu. Dostarczaj spójne doświadczenie zakupowe niezależnie od miejsca kontaktu z klientem.
Wielokanałowa sieć sprzedaży
Integracja punktów partnerskich
Analityka pełnej ścieżki zakupowej
SOHO Marketplace to wsparcie dla wielostronnych modeli biznesowych, np. B2B2C. Nasi klienci skutecznie docierają do nowych segmentów rynku, jednocześnie redukując koszty logistyczne o 45%.
Skuteczne zarządzanie zapasami
Szeroka integracja rynku
Wzrost ruchu na stronie
SOHO AI eliminuje powtarzalne zadania i zwiększa wydajność zespołów poprzez inteligentne rozwiązania automatyzacyjne. Nasi klienci redukują koszty operacyjne i przyspieszają procesy obsługi.
Wewnętrzna baza wiedzy
Inteligentny czatbot dla klientów
Agregowanie zamówień z wielu kanałów