BiuroPlus to dynamiczna firma o zasięgu ogólnopolskim, która specjalizuje się w oferowaniu wszechstronnych rozwiązań z zakresu zarządzania biurem. BiuroPlus działa z myślą o zapewnieniu kompleksowej obsługi biurowej, aby klienci firmy mogli skupić się na swoim kluczowym biznesie. Firma cieszy się uznaniem i zaufaniem na rynku, będąc nieodłącznym partnerem dla wielu przedsiębiorstw i instytucji od 25 lat.
Przeczytaj jak przez ostatnie 4 lata nasz klient zwiększył obroty na platformie B2B o 620%
Lider branży BIURO SERWISOWEJ w Polsce świadczący kompleksowe rozwiązania biurowe i magazynowe. Od 25 lat BiuroPlus obsługuje klientów biznesowych i instytucjonalnych. BIuro serwis wyróżnia się współpracą z tysiącami firm na indywidualnych warunkach handlowych zapewniając kompletne wsparcie logistyczne od zamówienia, aż do dostarczenia towarów do konkretnego pokoju biurowego w Twojej korporacji.
Przed wprowadzeniem platformy B2B, firma BiuroPlus działała w modelu tradycyjnym, co oznaczało, że zamówienia i obsługa klienta odbywały się w oparciu o mobilne zespołu handlowe i stacjonarne biuro obsługi klienta. Kontrahenci firmy coraz częściej wyrażali potrzebę współpracy na indywidualnych warunkach handlowych, odzwierciedlenia ich struktur zakupowych oraz możliwości integracji z oprogramowaniem zakupowym wewnątrz ich firm.
Automatyzacja i uproszczenie całego procesu obsługi platformy – począwszy od uzupełniania stanów magazynowych oferowanych produktów, a skończywszy na dostarczeniu produktów finalnym odbiorcom – wymaga zastosowania kompleksowego rozwiązania. Dla wygody naszego partnera, wyposażyliśmy, platformę e-commerce w rozbudowane narzędzie do masowej modyfikacji ofert sprzedażowych, dzięki czemu obsługa szerokiej oferty asortymentowej skierowanej do wielu grup docelowych, tj. klienci detaliczni, biznesowi i instytucjonalni wymaga nakładu niewielkich zasobów i jest wysoce efektywna.
Zintegrowaliśmy platformę e-commerce z wieloma kanałami marketingowymi, a wykorzystanie narzędzi wspierających sprzedaż i kontakt z klientem przyczyniło się do sukcesywnego wzrostu sprzedaży od początku uruchomienia platformy.
Postawiliśmy na nowoczesny i dostosowany do najnowszych trendów responsywny design spełniający oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników co również przyczyniło się do poprawy wizerunku marki naszego partnera w oczach obecnych i nowych kontrahentów.
Zintegrowaliśmy i zautomatyzowaliśmy platformę e-commerce z oprogramowaniem ERP działającym od lat wewnątrz firmy. Integracja z zakresie zarządzania asortymentem, obsługą zamówień i kontrahentów oraz obiegu dokumentów.
Ponadto zintegrowaliśmy oprogramowanie kluczowych partnerów naszego klienta, aby zakupy na platformie B2B realizowali bezpośrednio z poziomu własnych systemów zakupowych.
Wdrożyliśmy projekt inteligentnej wyszukiwarki zbudowanej na silniku elastic search, która umożliwia naszemu klientowi wyszukiwanie ofert produktowych w oparciu o rozmaite cechy i parametry i przedstawianie trafnych odpowiedzi w czasie rzeczywistym.
Wdrożyliśmy autorskie rozwiązanie umożliwiające wizualizację projektu tworzonego przez użytkowników na stronie platformy w czasie rzeczywistym, co przyczyniło się do wzrostu średniej wartości zamówienia w określonych grupach produktowych.
W ramach natywnych funkcjonalności systemu SOHO B2B zaspokoiliśmy zapotrzebowanie na obsługę złożonych struktur zakupowych z wieloma poziomami akceptacji. Ponadto umożliwiliśmy wystawienie danych z platformy B2B do zewnętrznych systemów zakupowych zgodnie ze standardami EDI i OCI.
Wdrożenie platformy B2B w BiuroPlus miało na celu usprawnienie i zmodernizowanie procesów zakupowych, zapewnienie klientom pełnej kontroli nad swoimi zamówieniami oraz dostarczenie wygodnych narzędzi do obsługi skomplikowanych struktur zakupowych klientów korporacyjnych. To także otworzyło drzwi do integracji z nowoczesnymi systemami zakupowymi, co usprawniło współpracę z klientami korporacyjnymi. Możliwość samodzielnego składania zamówień na indywidualnych warunkach handlowych doceniło wielu kontrahentów firmy, bo już 20 miesięcy po wdrożeniu z systemu korzystało blisko 50% dotychczasowych klientów firmy zwiększając częstotliwość i wartość swoich zamówień.
Na przestrzeni lat 2020 - 2023 obroty firmy na platformie B2B wzrosły o 620%, a z systemu korzystało już 38,5% klientów firmy (w stosunku do 4% klientów wprowadzonych pilotażowo w 2020 roku).
Platforma B2B wdrożona przez firmę BiuroPlus przyczyniła się do znaczącego wzrostu obrotów, zwiększenia liczby klientów oraz udziału w sprzedaży, co świadczy o jej efektywności i skuteczności.
Wzrost sprzedaży
od 2020 do 2023 roku
Wzrost częstotliwości zamówień
12 miesięcy po starcie
Klientów korzystających z platformy
od 4% klientów pilotażowych w dniu startu
Nasza platforma B2B zwiększa skuteczność sprzedaży o 27% już w pierwszym kwartale poprzez automatyzację procesów rekomendacji i standaryzację ofertowania. Klienci SOHO skracają też czas obsługi zamówień i zwiększają średnią wartość zamówienia nawet o 36%.
Praca handlowców oparta na danych
72% redukcji czasu obsługi zamówień
Wzrost retencji i wartości zamówień
Jednolite doświadczenie Twoich klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. Zarządzaj wszystkimi kanałami sprzedaży z jednego panelu. Dostarczaj spójne doświadczenie zakupowe niezależnie od miejsca kontaktu z klientem.
Wielokanałowa sieć sprzedaży
Integracja punktów partnerskich
Analityka pełnej ścieżki zakupowej
SOHO Marketplace to wsparcie dla wielostronnych modeli biznesowych, np. B2B2C. Nasi klienci skutecznie docierają do nowych segmentów rynku, jednocześnie redukując koszty logistyczne o 45%.
Skuteczne zarządzanie zapasami
Szeroka integracja rynku
Wzrost ruchu na stronie
SOHO AI eliminuje powtarzalne zadania i zwiększa wydajność zespołów poprzez inteligentne rozwiązania automatyzacyjne. Nasi klienci redukują koszty operacyjne i przyspieszają procesy obsługi.
Wewnętrzna baza wiedzy
Inteligentny czatbot dla klientów
Agregowanie zamówień z wielu kanałów