logo-soho
Rozwiązania
Klienci
Wiedza
Firma
SKONTAKTUJ SIĘ

Exmot

exmot.pl

Exmot jest potentatem rynkowym w sektorze sprzedaży filtrów powietrza, olejów czy paliwa do samochodów ciężarowych i dostawczych, którego historia rozpoczęła się w 1991r. Firma stawia na rozwój wielu obszarów, dlatego jest producentem innowacyjnych rozwiązań, których efektem jest uznanie klientów wielu branż. Działania Exmot są ewidentnym odzwierciedleniem pasji i wiedzy w zakresie motoryzacji ludzi, którzy tworzą tą organizację.

case-studie-intro
icon-21

Kim jest klient?

Producent i dystrybutor wysokiej jakości filtrów. Firma EXMOT powstała w 1991 roku. Aktualnie w ofercie EXMOT jest już ponad 1000 pozycji. Największą grupę stanowią filtry powietrza, oleju i paliwa do samochodów ciężarowych i dostawczych. W asortymencie znajduje się również wiele filtrów przemysłowych, hydraulicznych, rolniczych oraz do samochodowych instalacji gazowych. EXMOT intensywnie inwestuje w nowoczesne technologie i stale powiększa park maszynowy. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań wytwarza produkty o innowacyjnych technologiach. W ostatnich miesiącach zdecydowało się też na uruchomienie nowoczesnej platformy B2B, która stała się nie tylko systemem zakupowym kluczowych klientów, ale także narzędziem wspierającym pracę obsługi klientów.

icon-1

Zastana sytuacja

Exmot przez wiele lat działał w tradycyjnym modelu sprzedaży, gdzie obsługa klienta oraz pełen proces sprzedażowy odbywały się poza światem e-commerce. Etapy dotyczące cyklu życia zamówień produktów Exmot realizowane były za pośrednictwem manualnej pracy działu handlowego, a ówczesna witryna prezentowała stany produktowe pochodzące z systemu ERP bez możliwości dokonania zakupu.

icon-22

Cel do osiągnięcia

  • Umożliwienie klientom realizacji zamówień za pośrednictwem platformy sprzedażowej bez konieczności manualnej obsługi przez dział handlowy
  • Udostępnienie witryny sprzedażowej posiadającej szereg specjalistycznych informacji w obszarze innowacyjnych rozwiązań technologicznych proponowanych przez Exmot
  • Podstawowym założeniem platformy było sprostanie wyzwaniu, które dotyczyło optymalizacji skomplikowanych struktur zakupowych klientów. To oznaczało dostosowanie platformy w taki sposób, aby zautomatyzować ścieżkę zakupu jednocześnie nadając jej maksymalną przejrzystość oraz minimalizm.
  • Integracja z nowoczesnym systemem klasy ERP - Streamsoft Prestiż
icon-23

Przebieg realizacji

Integracja z systemem ERP Streamsoft Prestiż.

Integracja platformy SOHO B2B z systemem ERP Streamsoft Prestiż to sposób na automatyzację kluczowych procesów i standaryzację obiegu dokumentów. Firma pracująca od kilkunastu lat na rozwiązaniu ERP zwykle stara się odwzorować działanie dotychczasowego oprogramowania w nowoczesnym środowisku online. Uwzględniając realne potrzeby i właściwy przepływ danych pomiędzy platformą B2B, a oprogramowaniem ERP skutecznie pogodziliśmy możliwości integracji i oczekiwaną użyteczność platformy z oczekiwaniami klienta.

Szybka wyszukiwarka zamienników dla 100 tys. pozycji z różnych branż.

Tylko w branży motoryzacyjnej, dla której firma Exmot produkuje zamienniki filtrów paliwa, oleju i powietrza znajduje się ponad 30 000 modeli samochodów różnych marek. Wszystkie obsługiwane przez firmę branże to blisko 100 tysięcy różnych modeli wśród, których klienci szukają odpowiednich zamienników. Z myślą o Klientach B2B, którzy wykorzystują platformę jako narzędzie codziennej pracy wyszukiwanie i filtrowanie modeli i dopasowanych do nich zamienników musi działać błyskawicznie pomimo ogromnej bazy danych.

Narzędzia wsparcia handlowca i opiekuna klienta.

Udostępnienie pracownikom obsługi sklepu bazy kompatybilnych zamienników i modeli maszyn/pojazdów w celu sprawnego odpowiadania na zapytania klientów to jedno z narzędzi zrealizowanych dodatkowo w ramach wdrożenia platformy B2B. Każdy pracownik pełniący rolę opiekuna na platformie widzi dodatkowe tabele w widoku karty produktów, dzięki którym w prosty sposób może sortować i filtrować listy kompatybilnych zamienników tak, aby sprawnie odpowiadać na złożone zapytania klientów bez potrzeby przeglądania wielu różnych katalogów.

icon-6

Osiągnięte wyniki

Kilka miesięcy po wdrożeniu platformy SOHO B2B w firmie Exmot, można zaobserwować znaczące pozytywne zmiany i osiągnięcia, które dotyczą zarówno procesów wewnętrznych firmy, jak i relacji z klientami. Pracownicy obsługi sklepu, dzięki dostępowi do rozbudowanej bazy kompatybilnych zamienników, mogą szybko i sprawnie odpowiadać na zapytania klientów. To z kolei skraca czas reakcji na zapytania i podnosi jakość obsługi. Znaczące usprawnienie metod przeszukiwania złożonej bazy danych wpłynęło na użyteczność narzędzia i znacząco skróciło czas dostarczania właściwych wyników. Ta zmiana miała bezpośrednie przełożenie na większe zaangażowanie użytkowników i potencjalnych klientów platformy, którzy poświęcają więcej czasu na pracę z systemem i przeglądają znacznie więcej produktów. Zawsze w takich przypadkach wdrożenie SOHO B2B eliminuje też błędy w procesie zamówień, bo automatyzacja i integracja z systemem ERP znacznie ogranicza błędy w procesie zamówień, co skutkuje mniejszą liczbą reklamacji i zwiększa zaufanie klientów.

+0%

Start przyjmowania zamówień online

0

Średni czas ładowania

+0%

Zaangażowanie ruchu na platformie

Wykorzystane technologie

logo-stream-soft-integracje
javascript-logo
logo-stream-soft-integracje
javascript-logo
contact-form-left-up-image
contact-from-left-down-image
contact-form-right-up-image
contact-form-right-down-image

Porozmawiajmy!

O TWOJEJ FIRMIE W PRZYSZŁOŚCI

Pracujemy dla małych, średnich i dużych firm. Wspieramy ewolucję Twojego biznesu naszym oprogramowaniem i znajomością wielu rynków.
Zostaw kontakt i umówmy się na rozmowę.

Oferowane rozwiązania dla Twojego sukcesu.

Chcesz przenieść system?

Migruj z dowolnej platformy OpenSource lub SaaS do SOHO

Sprawdź szczegóły →

Skontaktuj sie z konsultantem

michal-boratyn-new-business-manager
logo-soho-consultant
Michał Boratyn

New Business Manager