Exmot jest potentatem rynkowym w sektorze sprzedaży filtrów powietrza, olejów czy paliwa do samochodów ciężarowych i dostawczych, którego historia rozpoczęła się w 1991r. Firma stawia na rozwój wielu obszarów, dlatego jest producentem innowacyjnych rozwiązań, których efektem jest uznanie klientów wielu branż. Działania Exmot są ewidentnym odzwierciedleniem pasji i wiedzy w zakresie motoryzacji ludzi, którzy tworzą tą organizację.
Producent i dystrybutor wysokiej jakości filtrów. Firma EXMOT powstała w 1991 roku. Aktualnie w ofercie EXMOT jest już ponad 1000 pozycji. Największą grupę stanowią filtry powietrza, oleju i paliwa do samochodów ciężarowych i dostawczych. W asortymencie znajduje się również wiele filtrów przemysłowych, hydraulicznych, rolniczych oraz do samochodowych instalacji gazowych. EXMOT intensywnie inwestuje w nowoczesne technologie i stale powiększa park maszynowy. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań wytwarza produkty o innowacyjnych technologiach. W ostatnich miesiącach zdecydowało się też na uruchomienie nowoczesnej platformy B2B, która stała się nie tylko systemem zakupowym kluczowych klientów, ale także narzędziem wspierającym pracę obsługi klientów.
Exmot przez wiele lat działał w tradycyjnym modelu sprzedaży, gdzie obsługa klienta oraz pełen proces sprzedażowy odbywały się poza światem e-commerce. Etapy dotyczące cyklu życia zamówień produktów Exmot realizowane były za pośrednictwem manualnej pracy działu handlowego, a ówczesna witryna prezentowała stany produktowe pochodzące z systemu ERP bez możliwości dokonania zakupu.
Integracja platformy SOHO B2B z systemem ERP Streamsoft Prestiż to sposób na automatyzację kluczowych procesów i standaryzację obiegu dokumentów. Firma pracująca od kilkunastu lat na rozwiązaniu ERP zwykle stara się odwzorować działanie dotychczasowego oprogramowania w nowoczesnym środowisku online. Uwzględniając realne potrzeby i właściwy przepływ danych pomiędzy platformą B2B, a oprogramowaniem ERP skutecznie pogodziliśmy możliwości integracji i oczekiwaną użyteczność platformy z oczekiwaniami klienta.
Tylko w branży motoryzacyjnej, dla której firma Exmot produkuje zamienniki filtrów paliwa, oleju i powietrza znajduje się ponad 30 000 modeli samochodów różnych marek. Wszystkie obsługiwane przez firmę branże to blisko 100 tysięcy różnych modeli wśród, których klienci szukają odpowiednich zamienników. Z myślą o Klientach B2B, którzy wykorzystują platformę jako narzędzie codziennej pracy wyszukiwanie i filtrowanie modeli i dopasowanych do nich zamienników musi działać błyskawicznie pomimo ogromnej bazy danych.
Udostępnienie pracownikom obsługi sklepu bazy kompatybilnych zamienników i modeli maszyn/pojazdów w celu sprawnego odpowiadania na zapytania klientów to jedno z narzędzi zrealizowanych dodatkowo w ramach wdrożenia platformy B2B. Każdy pracownik pełniący rolę opiekuna na platformie widzi dodatkowe tabele w widoku karty produktów, dzięki którym w prosty sposób może sortować i filtrować listy kompatybilnych zamienników tak, aby sprawnie odpowiadać na złożone zapytania klientów bez potrzeby przeglądania wielu różnych katalogów.
Kilka miesięcy po wdrożeniu platformy SOHO B2B w firmie Exmot, można zaobserwować znaczące pozytywne zmiany i osiągnięcia, które dotyczą zarówno procesów wewnętrznych firmy, jak i relacji z klientami. Pracownicy obsługi sklepu, dzięki dostępowi do rozbudowanej bazy kompatybilnych zamienników, mogą szybko i sprawnie odpowiadać na zapytania klientów. To z kolei skraca czas reakcji na zapytania i podnosi jakość obsługi. Znaczące usprawnienie metod przeszukiwania złożonej bazy danych wpłynęło na użyteczność narzędzia i znacząco skróciło czas dostarczania właściwych wyników. Ta zmiana miała bezpośrednie przełożenie na większe zaangażowanie użytkowników i potencjalnych klientów platformy, którzy poświęcają więcej czasu na pracę z systemem i przeglądają znacznie więcej produktów. Zawsze w takich przypadkach wdrożenie SOHO B2B eliminuje też błędy w procesie zamówień, bo automatyzacja i integracja z systemem ERP znacznie ogranicza błędy w procesie zamówień, co skutkuje mniejszą liczbą reklamacji i zwiększa zaufanie klientów.
Start przyjmowania zamówień online
Średni czas ładowania
Zaangażowanie ruchu na platformie
Nasza platforma B2B zwiększa skuteczność sprzedaży o 27% już w pierwszym kwartale poprzez automatyzację procesów rekomendacji i standaryzację ofertowania. Klienci SOHO skracają też czas obsługi zamówień i zwiększają średnią wartość zamówienia nawet o 36%.
Praca handlowców oparta na danych
72% redukcji czasu obsługi zamówień
Wzrost retencji i wartości zamówień
Jednolite doświadczenie Twoich klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. Zarządzaj wszystkimi kanałami sprzedaży z jednego panelu. Dostarczaj spójne doświadczenie zakupowe niezależnie od miejsca kontaktu z klientem.
Wielokanałowa sieć sprzedaży
Integracja punktów partnerskich
Analityka pełnej ścieżki zakupowej
SOHO Marketplace to wsparcie dla wielostronnych modeli biznesowych, np. B2B2C. Nasi klienci skutecznie docierają do nowych segmentów rynku, jednocześnie redukując koszty logistyczne o 45%.
Skuteczne zarządzanie zapasami
Szeroka integracja rynku
Wzrost ruchu na stronie
SOHO AI eliminuje powtarzalne zadania i zwiększa wydajność zespołów poprzez inteligentne rozwiązania automatyzacyjne. Nasi klienci redukują koszty operacyjne i przyspieszają procesy obsługi.
Wewnętrzna baza wiedzy
Inteligentny czatbot dla klientów
Agregowanie zamówień z wielu kanałów