Aby współpracować z korporacjami i sieciami handlowymi musisz posiadać technologię światowej klasy, która umożliwia dostosowanie się do procesów zakupowych dużych klientów.
Przeczytaj jak nasz klient zwiększył przychody o 468% przez ostatnie cztery lata, dzięki platformie B2B.
Fabryka Odzieży GARMENT to ceniony producent i dystrybutor odzieży roboczej, ochronnej oraz środków ochrony indywidualnej. Firma działa na rynku odzieży roboczej od 2004 roku. W ciągu tych lat firma zbudowała ugruntowaną pozycję na rynku BHP zaopatrując takie firmy jak Keller, Budimex, Wienenberger czy Bricoman. Od 2020 roku platforma SOHO B2B jest nieodłącznym elementem wspierającym sprzedaż firmy Garment.
Produkty firmy opierają się na nowoczesnych technologiach i starannie wyselekcjonowanych tkaninach dostarczanych przez renomowanych dostawców, takich jak TEN CATE, KLOPMAN i CARRINGTON. W ofercie znajduje się różnorodność kolorystyki oraz starannie dobrane dodatki krawieckie, umożliwiające klientom pełną personalizację zamówień, włącznie z wyborem tkanin, dodatków oraz wzorów z nadrukami i haftami.
Przed wprowadzeniem platformy handlowej, Fabryka Odzieży GARMENT funkcjonowała w tradycyjnym modelu sprzedaży, polegającym głównie na działaniach handlowców oraz komunikacji za pośrednictwem poczty elektronicznej i telefonu. Obsługa zamówień odbywała się w sposób ręczny i zindywidualizowany, co wiązało się z pewnymi wyzwaniami.
Duże sieci handlowe oraz klienci korporacyjni zaczęli wyrażać potrzebę bardziej zintegrowanego i efektywnego sposobu dokonywania zakupów. Obsługa zamówień za pomocą tradycyjnej komunikacji mailowej i telefonicznej okazała się nieefektywna i czasochłonna. Klienci oczekiwali bardziej przejrzystych i zoptymalizowanych procesów zakupowych oraz dostępu do bieżących informacji dotyczących dostępności produktów, cen i terminów dostaw, a także zaawansowanych raportów zakupu i wykorzystania towarów.
Jako producent firma Garment umożliwia zindywidualizowane zamówienia na odzież roboczą i ochronną. W związku z tym część kontrahentów firmy poza standardową rozmiarówką produktów wymagała zamówień indywidualnych pod podawane w trakcie składania zamówienia parametry swoich pracowników. Stworzyliśmy dedykowany mechanizm, który pozwala Administratorom platformy zdefiniować wiele cech produktów, które to zamawiajacy może indywidualnie konfigurować zgodnie z aktualnymi wymaganiami składanego zamówienia.
Odzież robocza i ochronna oraz środki ochrony indywidualnej mają określony “czasookres” użycia. Firmy, które zamawiają produkty dla tysięcy swoich pracowników muszą zapanować nad zgłaszanym przez pracownika zapotrzebowaniem na odzież ochronną. Platforma pozwala kontrahentom zdefiniować czasookres użytkowania konkretnych produktów i grup produktów oraz przypisać je do stanowiska pracy, a nawet do konkretnego pracownika.
Produkty w użyciu mogą być zamawiane tylko po zakończeniu trwającego czasookresu lub po zgłoszeniu na właściwym protokole uszkodzenia produktu. Wprowadzenie protokołu w systemie uwalnia możliwość ponownego zamówienia produktu z nowym czasookresem.
Platforma pozwala stosować zindywidualizowane szablony pod poszczególnych kontrahentów, dzięki czemu działy zaopatrzeniowe poszczególnych firm pracują na platformie, która została dostosowana wizualnie i funkcjonalnie pod potrzeby tych firm.
Dostosowanie wizualne to element wizerunkowy, natomiast dostosowanie funkcjonalne związane jest już z kontraktami pomiędzy stronami – jedne firmy bazują na wydzielonym asortymencie i indywidualnym cenniku, inne mają nietypowe modele rozliczeń i płatności, a jeszcze inne zamawiają towary na setki adresów dostaw zgodnych z aktualnie prowadzonymi projektami. Kolejni kontrahenci oczekują dedykowanych raportów, a wszystkie te funkcjonalności zapewnia dedykowany pod Garment rozwój platformy B2B.
Zakupowcy po stronie klientów otrzymali też szereg narzędzi usprawniających zamawianie odzieży ochronnej dla dużych grup pracowników. Platforma pozwala m.in. zdefiniować grupę produktów na danym stanowisku pracy, np. “spawacz” i automatycznie zamówić wybrany asortyment dla wszystkich lub wybranych spawaczy w firmie. Jednocześnie lista nowych pracowników może być wgrana do systemu wraz z ich aktualnymi wymiarami, w taki sposób, aby system dobierał rozmiar odzieży do wymiarów podanych przez poszczególnych pracowników.
Wprowadzenie platformy handlowej było odpowiedzią na wyzwania firmy i oczekiwania jej kluczowych klientów. Dzięki wdrożeniu platformy B2B, firma Garment każdego roku pozyskuje wielu istotnych klientów, co znacząco wpływa na wzrost przychodów. Przedstawione poniżej dane ilustrują ten rozwój.
Dynamiczny wzrost przychodów z roku na rok świadczy o dynamicznym rozwoju firmy i skuteczności wdrożonych rozwiązań B2B. Dzięki platformie, firma Garment nie tylko zwiększyła swoje przychody, ale także zyskała znaczącą pozycję na rynku, pozyskując kluczowych klientów, dzięki integracji systemów e-procurment.
Wdrożenie platformy B2B pozwoliło firmie Garment na:
Platforma B2B wdrożona przez firmę Garment okazała się kluczowym narzędziem, które przyczyniło się do znaczącego wzrostu przychodów i umocnienie pozycji firmy na rynku BHP. Długoterminowe korzyści płynące z jej użytkowania są widoczne w rosnącej liczbie klientów oraz w stałym wzroście przychodów, co czyni firmę bardziej konkurencyjną i gotową na przyszłe wyzwania.
Wzrost wartości zamówień
rok do roku
Wzrost przychodów
4 lata po starcie
Wzrost przywiązania klientów
brak utraconych klientów
Nasza platforma B2B zwiększa skuteczność sprzedaży o 27% już w pierwszym kwartale poprzez automatyzację procesów rekomendacji i standaryzację ofertowania. Klienci SOHO skracają też czas obsługi zamówień i zwiększają średnią wartość zamówienia nawet o 36%.
Praca handlowców oparta na danych
72% redukcji czasu obsługi zamówień
Wzrost retencji i wartości zamówień
Jednolite doświadczenie Twoich klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. Zarządzaj wszystkimi kanałami sprzedaży z jednego panelu. Dostarczaj spójne doświadczenie zakupowe niezależnie od miejsca kontaktu z klientem.
Wielokanałowa sieć sprzedaży
Integracja punktów partnerskich
Analityka pełnej ścieżki zakupowej
SOHO Marketplace to wsparcie dla wielostronnych modeli biznesowych, np. B2B2C. Nasi klienci skutecznie docierają do nowych segmentów rynku, jednocześnie redukując koszty logistyczne o 45%.
Skuteczne zarządzanie zapasami
Szeroka integracja rynku
Wzrost ruchu na stronie
SOHO AI eliminuje powtarzalne zadania i zwiększa wydajność zespołów poprzez inteligentne rozwiązania automatyzacyjne. Nasi klienci redukują koszty operacyjne i przyspieszają procesy obsługi.
Wewnętrzna baza wiedzy
Inteligentny czatbot dla klientów
Agregowanie zamówień z wielu kanałów