Pomimo powszechnej opinii, że duże kontrakty wymagają kontaktu osobistego, już 31% kupujących B2B twierdzi, że byliby skłonni wydać ponad 2 mln złotych w całkowicie zdalnym – cyfrowym procesie zakupowym. Platforma SOHO B2B wspiera współpracę z systemami zakupowymi Twoich największych klientów.
Kompleksowa transformacja cyfrowa lidera polskiego rynku wyposażenia łazienek
Największa w Polsce sieć salonów łazienkowych. Blisko 60 salonów łazienek w konsorcjum obejmuje już całą Polskę. Ponad 15-letnie doświadczenie w branży, ugruntowana pozycja na rynku. Jedno z największych i najnowocześniejszych centrów logistycznych w naszym kraju. Ponad 50 tys. pozycji asortymentowych w ofercie.
BLU to jeden z liderów polskiego rynku kompleksowego wyposażenia łazienek, działający przez sieć 60 salonów rozmieszczonych strategicznie w całej Polsce. Firma oferuje pełen asortyment produktów łazienkowych - od ceramiki sanitarnej i armatury, przez meble łazienkowe i akcesoria, po rozwiązania techniczne i systemy grzewcze. Kluczowym elementem strategii BLU jest portfolio własnych marek, które wymagają specjalistycznego zarządzania produktem, marketingiem i dystrybucją.
Rynek wyposażenia łazienek charakteryzuje się ogromną różnorodnością produktów, złożonymi procesami logistycznymi wynikającymi z gabarytów i specyfiki transportu, oraz koniecznością precyzyjnego zarządzania stanami magazynowymi w wielu lokalizacjach. Rosnące znaczenie kanałów online wymaga dodatkowo sprawnej integracji sprzedaży stacjonarnej z e-commerce.
Integracja z oprogramowaniem wewnątrz firmy Zintegrowaliśmy i zautomatyzowaliśmy platformę e-commerce z oprogramowaniem ERP działającym od lat wewnątrz firmy. Integracja z oprogramowaniem ERP Comarch XL odpowiadającym za logistykę magazynu centralnego i salonów musiała odzwierciedlać aktualną dostępność na stronach platformy, a także umożliwiać sprawną aktualizację cen i okresowych promocji w tym przeliczanie cen na opakowania sprzedażowe, kartony i m2.
Projekt rozpoczął się od dogłębnej analizy procesów biznesowych w wybranych salonach, magazynie centralnym i centrali firmy. Zespół SOHO zmapował kluczowe procesy - od zarządzania asortymentem po obsługę klienta i logistykę. Zintegrowaliśmy i zautomatyzowaliśmy platformę e-commerce z oprogramowaniem ERP działającym od lat wewnątrz firmy. Integracja z oprogramowaniem ERP Comarch XL odpowiadającym za logistykę magazynu centralnego i salonów musiała odzwierciedlać aktualną dostępność na stronach platformy, a także umożliwiać sprawną aktualizację cen i okresowych promocji w tym przeliczanie cen na opakowania sprzedażowe, kartony i m2.
Dział inspiracje poprzedniej strony BLU liczył blisko 10.000 wizualizacji i generował ruch organiczny w serwisie. Jednocześnie dział ten posiadał ograniczenia na starej platformie, a był kluczowy w rozwoju strategii marketingowej grupy. Poza migracją dużej bazy projektów i wizualizacji stworzono mechanizm, w którym każda aranżacja może zostać zmapowana z konkretnymi produktami z ich aktualnymi cenami i możliwością rezerwacji. Inspiracje można przeszukiwać także po tagach takich jak: umywalka nablatowa, marmur, kamień, kolor szary, wanna wolnostojąca. W końcu podstawowy podział inspiracji został wykonany według aktualnie obowiązujących stylów wzorniczych.
Powstał też dział porady, gdzie można poznać najnowsze merytoryczne wypowiedzi zespołu BLU na temat aktualnych trendów w branży łazienkowej oraz dowiedzieć się jak właściwie dobrać produkt do swojego mieszkania, a także jak prawidłowo ocenić swoje potrzeby.
Stworzenie centralnej bazy produktów z zaawansowanym systemem atrybutów, umożliwiającej zarządzanie markami własnymi, katalogowanie produktów z szczegółowymi specyfikacjami technicznymi i synchronizację danych między wszystkimi kanałami sprzedaży. Dostosowany do specyfiki branży łazienkowej - uwzględnia gabaryty produktów, wymagania magazynowe dla ceramiki i armatury, systemy lokalizacji dla tysięcy SKU. Integracja między magazynem centralnym a magazynami lokalnymi oraz zapewniliśmy optymalne prezentowanie kosztów dostaw do klientów końcowych oraz pełne bezpieczeństwo wysyłanych towarów, m.in. przez optymalne algorytmy układania towarów na paletach, łączenia produktów do wysyłki, rozdzielania wysyłek itd.
Zintegrowaliśmy i zautomatyzowaliśmy platformę e-commerce z oprogramowaniem ERP działającym od lat wewnątrz firmy. Integracja z oprogramowaniem ERP Comarch XL odpowiadającym za logistykę magazynu centralnego i salonów musiała odzwierciedlać aktualną dostępność na stronach platformy, a także umożliwiać sprawną aktualizację cen i okresowych promocji w tym przeliczanie cen na opakowania sprzedażowe, kartony i m2.
Skróciliśmy czas obsługi klienta w salonie o 25% dzięki szybszemu dostępowi do informacji o produktach i dostępności
Platforma e-commerce wpłynęła na wzrost sprzedaży online o 150% w pierwszym roku po integracji kanałów
Zredukowaliśmy koszty wysyłek do klientów końcowych i zminimalizowaliśmy ilość błędów przez lepsze optymalizowaniem towarów do wysyłki w ramach pojedynczych koszyków zakupowych klientów
Wdrożenie SOHO szczególnie wpłynęło na zarządzanie markami własnymi BLU. Centralna baza i integracja stron marek własnych w ramach multistore umożliwiła lepsze pozycjonowanie własnych linii produktowych i skuteczniejsze działania promocyjne. Analityka sprzedaży pozwala na optymalizację asortymentu marek własnych w oparciu o rzeczywiste dane z całej sieci.
Liczba rezerwacji
Wzrost konwersji
Ruch na platformie
Nasza platforma B2B zwiększa skuteczność sprzedaży o 27% już w pierwszym kwartale poprzez automatyzację procesów rekomendacji i standaryzację ofertowania. Klienci SOHO skracają też czas obsługi zamówień i zwiększają średnią wartość zamówienia nawet o 36%.
Praca handlowców oparta na danych
72% redukcji czasu obsługi zamówień
Wzrost retencji i wartości zamówień
Jednolite doświadczenie Twoich klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. Zarządzaj wszystkimi kanałami sprzedaży z jednego panelu. Dostarczaj spójne doświadczenie zakupowe niezależnie od miejsca kontaktu z klientem.
Wielokanałowa sieć sprzedaży
Integracja punktów partnerskich
Analityka pełnej ścieżki zakupowej
SOHO Marketplace to wsparcie dla wielostronnych modeli biznesowych, np. B2B2C. Nasi klienci skutecznie docierają do nowych segmentów rynku, jednocześnie redukując koszty logistyczne o 45%.
Skuteczne zarządzanie zapasami
Szeroka integracja rynku
Wzrost ruchu na stronie
SOHO AI eliminuje powtarzalne zadania i zwiększa wydajność zespołów poprzez inteligentne rozwiązania automatyzacyjne. Nasi klienci redukują koszty operacyjne i przyspieszają procesy obsługi.
Wewnętrzna baza wiedzy
Inteligentny czatbot dla klientów
Agregowanie zamówień z wielu kanałów