logo-soho
Rozwiązania
Klienci
Wiedza
Firma
SKONTAKTUJ SIĘ

Content marketing w B2B – co to jest? Przykłady skutecznych strategii

E-commerce B2B, MARKETING B2B
03.02 Krzysztof Rdzeń

Content marketing to jedna z najskuteczniejszych metod zdobywania klientów. Opiera się o tworzeniu wartościowych, inspirujących treści, które mają zachęcić odbiorców do zapoznania się z marką. Content marketing w B2B to jedna z najlepszych form marketingu, ponieważ tutaj proces decyzyjny jest dłuższy i klienci potrzebują więcej czasu na podjęcie decyzji.

Co to jest content marketing B2B? Dlaczego warto go wykorzystać?

Content marketing, to strategia polegająca na tworzeniu wartościowych dla odbiorcy treści. Mogą one przyjmować różne formy. Najczęściej wykorzystuje się artykuły poradnikowe. Natomiast doskonałym narzędziem marketingowym są także raporty branżowe oraz Case Studies, czy też recenzje.

Jednym z podstawowych kanałów w content marketingu B2B jest blog firmowy. Równolegle można prowadzić profile w Social Media, podcast, kanał na YouTube, czy też  firmowy newsletter. Istotne jest, aby wszystkie sposoby dystrybucji treści były spójnym elementem strategii marketingowej.

Prowadzenie wielu profili ma jedną zaletę. Pozwala wykorzystać recykling treści, czyli dystrybucję tego samego materiału w wielu miejscach.

Przykładowo audio z filmu na YouTube można umieścić także na spotify, a stworzoną transkrypcję opublikować na blogu. Później można przygotować post lub serię postów na Social Media oraz wysłać maila do listy adresowej z informacją o nowych treściach.

Oczywiście taka organizacja wymaga czasu. Dlatego na początek zastanów się, gdzie są Twoi klienci, jakie treści oraz forma ich podania będą dla nich najbardziej atrakcyjne. Następnie wybierz 1-2 platformy i skup się na jakości i regularności dostarczanych materiałów.

Pamiętaj, że content marketing to strategia długoterminowa, dlatego liczy się tu wytrwałość.

Dlaczego warto wykorzystać marketing w B2B?

Content marketing pozwala dotrzeć do osób, które nie znają Twojej firmy. Nie są od razu bombardowane ofertą, co pozytywnie wpływa na ich doświadczenia.

Treści w B2B pełnią funkcję edukacyjną i budują relacje z klientami. Według raportu Gartner “Future of Sales 2025”, zanim kupujący skontaktuje się ze sprzedawcą, może mieć już 90% procesu zakupowego za sobą.

A 33% kupujących pragnie sprzedaży bez sprzedawców. Klienci przed decyzją zakupową sami robią research. Content marketing pozwala do nich dotrzeć, gdy są na etapie poszukiwań. Ułatwia to sprzedaż w przyszłości i umożliwia prowadzenie kampanii remarketingowych.

Content marketing B2B przykłady – jakie treści warto publikować?

Strategia content marketingowa powinna być spójna z wizerunkiem przedsiębiorstwa. Jeśli szukasz bezpiecznych rozwiązań, to doskonałym wyborem są treści poradnikowe oraz Case Studies – one sprawdzą się dobrze w niemal każdej branży.

W znalezieniu konkretnych tematów może pomóc:

  • Analiza słów kluczowych – pomogą narzędzia takie jak planer słów kluczowych Google, Ubersuggest, Ahrefs.
  • Burza mózgów w firmie – w znalezieniu tematów na treści z pewnością przyda się wsparcie handlowców, bo oni na co dzień mają kontakt z klientami.
  • Analiza konkurencji – warto sprawdzić, czy konkurencja prowadzi np. blogi i zobaczyć, o czym na nich pisze.

Warto zauważyć, że często największą popularnością cieszą się materiały nietypowe. Przykładem jest film prezentujący precyzję maszyn budowlanych marki Cat. Firma nie skupiła się na surowej prezentacji danych technicznych, lecz pokazała, jak jej pojazdy grają w… jengę. Materiał prezentujemy poniżej:

Dlatego warto zastanowić się, jak możesz zaprezentować zalety swoich produktów w nietypowy sposób. Tego typu treści doskonale uzupełnią klasyczny content marketing B2B.

A jeśli szukasz innych strategii marketingowych w B2B, to zapisz się na nasz newsletter:

contact-form-left-up-image
contact-from-left-down-image
contact-form-right-up-image
contact-form-right-down-image

Rozpocznij cyfrową transformację swojego biznesu

POROZMAWIAJMY O POTENCJALE TWOJEJ FIRMY

Wspieramy firmy każdej wielkości w realizacji ich cyfrowych strategii. Nasze rozwiązania SOHO pomagają producentom, dystrybutorom i markom zwiększać efektywność sprzedaży o średnio 27% już w pierwszych miesiącach współpracy.



Zostaw kontakt, a nasz ekspert przygotuje wstępną analizę możliwości dla Twojego biznesu.

Co mówią klienci SOHO B2B?

POLECAJĄ NAS FIRMY PRODUKCYJNE, DYSTRYBUCYJNE, RETAIL I HURTOWNIE

Customer

Łukasz Małek

Kierownik eCommerce Bella Handel

SOHO Multistore

TZMO to międzynarodowa firma z siedzibą w Polsce, specjalizująca się w dziedzinie opieki zdrowotnej, higieny osobistej i medycznej. Naszym klientem została firma handlowa grupy TZMO Bella Handel, która dystrybuuje szeroką gamę produktów i marek grupy, w tym m.in. Bella, Seni, Matopat.

icon-16
0%

poprawa wydajności

icon-17
0%

wzrost retencji

Co mówią klienci SOHO B2B?

POLECAJĄ NAS FIRMY PRODUKCYJNE, DYSTRYBUCYJNE, RETAIL I HURTOWNIE

Customer

Marcin Oszczyk

Dyrektor sprzedaży BiuroPlus

SOHO B2B

SOHO B2B wdrożyliśmy w naszym przedsiębiorstwie kilka lat temu, platforma jest zintegrowana z systemem ERP Streamsoft Prestiż i wspiera prace naszych najbardziej wymagających kontrahentów. Współpraca do dziś przebiega pomyślnie.

icon-16
0%

wzrost retencji

icon-17
0%

wzrost przychodów

Co mówią klienci SOHO B2B?

POLECAJĄ NAS FIRMY PRODUKCYJNE, DYSTRYBUCYJNE, RETAIL I HURTOWNIE

Customer

Sylwester Woźniak

Specjalista ds eCommerce

SOHO B2B

"Firma INSELL rozwijała się prężnie przez lata funkcjonując w oparciu o tradycyjne zespoły handlowe. W 2022 roku wdrożyliśmy platformę e-commerce przy współpracy z SOHO. System działa na architekturze chmurowej, a oprogramowanie współpracuje z systemem ERP Comarch."
icon-16
0%

wzrost ruchu

icon-29
0%

nowych klientów

Co mówią klienci SOHO B2B?

POLECAJĄ NAS FIRMY PRODUKCYJNE, DYSTRYBUCYJNE, RETAIL I HURTOWNIE

Customer

Tomasz Pełka

CEO GARMENT

SOHO B2B

Zaopatrujemy dużych kontrahentów w odzież roboczą i produkty BHP. Przy współpracy z SOHO rozwijamy dedykowane funkcje, które ułatwiają codzienną pracę naszych klientów i przyczyniają się do pozyskiwania kolejnych ważnych partnerów.

icon-18
0%

wzrost przychodów

icon-17
0%

wzrost LTV

Chcesz wiedzieć więcej?
Piszemy regularnie o nowoczesnej sprzedaży

OPROGRAMOWANIE B2B

Transparentność vs. manipulacja – jak nie dać się złapać na ukryte koszty we wdrożeniach e-commerce

Krzysztof Rdzeń 25.09.2025

Grafika ozdobna dla Transparentność vs. manipulacja – jak nie dać się złapać na ukryte koszty we wdrożeniach e-commerce

POPULARNE ARTYKUŁY

Gwarancja bez ukrytych haczyków – transparentne zasady wsparcia SOHO B2B

Krzysztof Rdzeń 13.08.2025

Grafika ozdobna dla Gwarancja bez ukrytych haczyków – transparentne zasady wsparcia SOHO B2B

E-commerce B2B

Jakie są koszty platformy B2B? Aktualizacja 2024!

Krzysztof Rdzeń 14.05.2024

Grafika ozdobna dla Jakie są koszty platformy B2B? Aktualizacja 2024!

E-commerce B2B

Jak zwiększyć sprzedaż B2B w 10 krokach? Pobierz poradnik w formie checklisty.

Krzysztof Rdzeń 27.01.2023

Grafika ozdobna dla Jak zwiększyć sprzedaż B2B w 10 krokach? Pobierz poradnik w formie checklisty.

E-commerce B2B

Marketing B2B: Jak zoptymalizować działania marketingowe w firmie? [2023]

Krzysztof Rdzeń 11.01.2023

Grafika ozdobna dla Marketing B2B: Jak zoptymalizować działania marketingowe w firmie? [2023]

E-commerce B2B

Proces sprzedaży: Jak skutecznie go zbudować w firmie B2B?

Krzysztof Rdzeń 10.01.2023

Grafika ozdobna dla Proces sprzedaży: Jak skutecznie go zbudować w firmie B2B?

E-commerce B2B

Strategie cenowe w sprzedaży B2B online

Krzysztof Rdzeń 17.08.2022

Grafika ozdobna dla Strategie cenowe w sprzedaży B2B online
contact-form-left-up-image
contact-from-left-down-image
contact-form-right-up-image
contact-form-right-down-image

Rozpocznij cyfrową transformację swojego biznesu

POROZMAWIAJMY O POTENCJALE TWOJEJ FIRMY

Wspieramy firmy każdej wielkości w realizacji ich cyfrowych strategii. Nasze rozwiązania SOHO pomagają producentom, dystrybutorom i markom zwiększać efektywność sprzedaży o średnio 27% już w pierwszych miesiącach współpracy.



Zostaw kontakt, a nasz ekspert przygotuje wstępną analizę możliwości dla Twojego biznesu.

Chcesz przenieść system?

Migruj z dowolnej platformy OpenSource lub SaaS do SOHO

Sprawdź szczegóły →

Skontaktuj sie z konsultantem

logo-soho-consultant
Ewelina Królikowska

Account Director