logo-soho
Rozwiązania
Klienci
Wiedza
Firma
SKONTAKTUJ SIĘ

System CRM: co to jest i jak wspiera pracę handlowców?

OPROGRAMOWANIE B2B, System CRM
10.03 Krzysztof Rdzeń

Praca handlowców wymaga wielu kompetencji, zwłaszcza w czasach rosnącej konkurencji i wysokich wymagań klientów. Dlatego warto korzystać z narzędzi, które zwiększają efektywność pracy, dzięki którym handlowcy skupią się na najważniejszych zadaniach, a pozostałe obowiązki zostaną wykonane automatycznie lub półautomatycznie. Jednym z takich narzędzi jest system CRM.

Co to jest system CRM?

CRM to skrót z angielskiego Customer Relationship Management. Najczęściej opisuje się w ten sposób narzędzia, które pozwalają zarządzać komunikacją i relacjami z klientem. Ich podstawowym zadaniem jest gromadzenie danych na temat klientów. Jednak dziś posiadają szereg udogodnień, takich jak:

  • Prowadzenie komunikacji z klientami z poziomu systemu CRM.
  • Integracja z zewnętrznymi narzędziami np. kalendarzem firmowym.
  • Automatyzacja komunikacji np. wysyłanie powiadomień o nadchodzącym spotkaniu.
  • Integracja z systemem zakupowym daje dostęp do historii zamówień, zwrotów, zgłoszeń.
  • Pozwalają zarządzać kontaktami i określać, na jakim etapie lejka marketingowego znajduje się dany klient.

Te wszystkie funkcje odciążają handlowców. Dzięki temu Ci przestają tracić czas na nudne i powtarzalne zadania, a skupiają się na budowaniu relacji z klientami.

Jak systemy CRM wspierają pracę handlowców?

Systemy CRM umożliwiają handlowcom efektywniejsze zarządzanie procesami sprzedażowymi i lepsze zrozumienie potrzeb klientów. Wspierają ich pracę na wielu płaszczyznach:

  1. Skuteczniejsza komunikacja z klientami – umożliwiają handlowcom gromadzenie informacji o klientach m.in. o ich preferencjach, historii zakupów, interakcjach z firmą. To umożliwia personalizację komunikacji z klientami i dostosowanie strategii do każdego kontrahenta.
  2. Zarządzanie procesem sprzedaży – CRM umożliwia monitorowanie procesu sprzedażowego od pozyskania leada, po finalizację transakcji. Pozwala to handlowcom lepiej i łatwiej planować zadania do wykonania.
  3. Automatyzacja procesów – nowoczesne systemy CRM umożliwiają automatyzację wielu procesów, takich jak wysyłanie ofert, przypominanie o zadaniach czy generowanie raportów. W ten sposób handlowcy oszczędzają czas i skupiają się na ważniejszych zadaniach.
  4. Analiza danych – dzięki temu, że wszystkie dane o klientach są zgromadzone w jednym miejscu, to łatwiej je analizować. Można wyciągnąć wnioski np. na temat procesu sprzedażowego albo skuteczności poszczególnych handlowców.

Wszystkie te korzyści przekładają się na to, że handlowcy skupiają się na realizacji zadań kluczowych – budowaniu relacji z klientami i sprzedaży. A łatwy dostęp do danych pozwala prowadzić te działania znacznie skuteczniej.

Dlaczego warto iść o krok dalej i wybrać platformę B2B?

Klasyczne systemy CRM znacząco podnoszą skuteczność handlowców. Jednak dziś firmy dążą do coraz większej automatyzacji i centralizacji. Jeszcze większą efektywność pozwala osiągnąć platforma B2B z elementami systemu CRM (SOHO B2B) lub zintegrowana z dedykowanym systemem CRM.

Takie rozwiązanie dostarcza szeregu dodatkowych korzyści:

  • Zapewnia handlowcom informacje o zachowaniach klientów na platformie B2B. Wiedzą oni, którzy klienci złożyli zamówienia, którzy tylko przeglądali produkty, którzy stworzyli nowe listy zakupowe, kto od dłuższego czasu nie składał zamówień itd. To wszystko pozwala im podjąć odpowiednie i dostosowane do aktywności danego klienta działania.
  • Klienci mogą sami składać zamówienia. W ten sposób odciąża się handlowców od zbierania zamówień od klientów i ich ręcznego przetwarzania.
  • Klienci mogą samodzielnie przejść procedurę zwrotu lub reklamacji bez obciążania handlowców.
  • Handlowcy mogą tworzyć spersonalizowane oferty handlowe, wysyłać je do klientów z poziomu platformy i pozyskiwać nowe wartościowe leady i rejestracje na platformie sprzedażowej.
  • Platforma pozwala zautomatyzować więcej zadań gdy klient jest już zarejestrowany w systemie, np. wprowadzenie automatycznego odzyskiwania porzuconych koszyków lub wysyłania sekwencji maili typu follow-up w celu zwiększenia częstotliwości zakupów klienta na platformie.

Dlatego platforma B2B zintegrowana z systemem CRM to najlepsze rozwiązanie dla firm B2B, które chcą uwolnić pełny potencjał swoich handlowców.

contact-form-left-up-image
contact-from-left-down-image
contact-form-right-up-image
contact-form-right-down-image

Rozpocznij cyfrową transformację swojego biznesu

POROZMAWIAJMY O POTENCJALE TWOJEJ FIRMY

Wspieramy firmy każdej wielkości w realizacji ich cyfrowych strategii. Nasze rozwiązania SOHO pomagają producentom, dystrybutorom i markom zwiększać efektywność sprzedaży o średnio 27% już w pierwszych miesiącach współpracy.



Zostaw kontakt, a nasz ekspert przygotuje wstępną analizę możliwości dla Twojego biznesu.

Co mówią klienci SOHO B2B?

POLECAJĄ NAS FIRMY PRODUKCYJNE, DYSTRYBUCYJNE, RETAIL I HURTOWNIE

marcin-oszczyk-biuroplus

Marcin Oszczyk

CSO BIUROPLUS

Wsparcie IT

SOHO B2B wdrożyliśmy w naszym przedsiębiorstwie kilka lat temu, platforma jest zintegrowana z systemem ERP Streamsoft Prestiż i wspiera prace naszych najbardziej wymagających kontrahentów. Współpraca do dziś przebiega pomyślnie.

icon-16
+0%

wzrost retencji

icon-17
+0%

wzrost przychodów

Co mówią klienci SOHO B2B?

POLECAJĄ NAS FIRMY PRODUKCYJNE, DYSTRYBUCYJNE, RETAIL I HURTOWNIE

andrzej-lemanski-blu

Andrzej Lemański

MANAGER E-COMMERCE BLU

Wsparcie IT

Oprogramowanie dostarczone przez SOHO wspiera wszystkie procesy handlowe naszej firmy. Sprzedaż e-commerce, wsparcie tradycyjnej sieci sprzedaży, a także promocję marek własnych. System został zintegrowany z oprogramowaniem ERP Comarch XL i istotnie wspiera procesy logistyczne naszych magazynów.

icon-16
+0%

wzrost ruchu

icon-17
+0%

wzrost konwersji

Co mówią klienci SOHO B2B?

POLECAJĄ NAS FIRMY PRODUKCYJNE, DYSTRYBUCYJNE, RETAIL I HURTOWNIE

tomasz-pelka-garment

Tomasz Pełka

CEO GARMENT

Wsparcie IT

Zaopatrujemy dużych kontrahentów w odzież roboczą i produkty BHP. Przy współpracy z SOHO rozwijamy dedykowane funkcje, które ułatwiają codzienną pracę naszych klientów i przyczyniają się do pozyskiwania kolejnych ważnych partnerów.

icon-16
+0%

wzrost przychodów

icon-17
+0%

wzrost LTV

Chcesz wiedzieć więcej?
Piszemy regularnie o nowoczesnej sprzedaży

E-commerce B2B

Jakie są koszty platformy B2B? Aktualizacja 2024!

Krzysztof Rdzeń14.05.2024

Czytaj więcej →
Grafika ozdobna dla Jakie są koszty platformy B2B? Aktualizacja 2024!

E-commerce B2B

Jak zwiększyć sprzedaż B2B w 10 krokach? Pobierz poradnik w formie checklisty.

Krzysztof Rdzeń27.01.2023

Czytaj więcej →
Grafika ozdobna dla Jak zwiększyć sprzedaż B2B w 10 krokach? Pobierz poradnik w formie checklisty.

E-commerce B2B

Marketing B2B: Jak zoptymalizować działania marketingowe w firmie? [2023]

Krzysztof Rdzeń11.01.2023

Czytaj więcej →
Grafika ozdobna dla Marketing B2B: Jak zoptymalizować działania marketingowe w firmie? [2023]

E-commerce B2B

Proces sprzedaży: Jak skutecznie go zbudować w firmie B2B?

Krzysztof Rdzeń10.01.2023

Czytaj więcej →
Grafika ozdobna dla Proces sprzedaży: Jak skutecznie go zbudować w firmie B2B?
contact-form-left-up-image
contact-from-left-down-image
contact-form-right-up-image
contact-form-right-down-image

Rozpocznij cyfrową transformację swojego biznesu

POROZMAWIAJMY O POTENCJALE TWOJEJ FIRMY

Wspieramy firmy każdej wielkości w realizacji ich cyfrowych strategii. Nasze rozwiązania SOHO pomagają producentom, dystrybutorom i markom zwiększać efektywność sprzedaży o średnio 27% już w pierwszych miesiącach współpracy.



Zostaw kontakt, a nasz ekspert przygotuje wstępną analizę możliwości dla Twojego biznesu.

Chcesz przenieść system?

Migruj z dowolnej platformy OpenSource lub SaaS do SOHO

Sprawdź szczegóły →

Skontaktuj sie z konsultantem

michal-boratyn-new-business-manager
logo-soho-consultant
Michał Boratyn

New Business Manager