logo-soho
Rozwiązania
Klienci
Wiedza
Firma
SKONTAKTUJ SIĘ

Migracja Magento do PrestaShop lub PrestaShop do Magento – czy i kiedy warto?

E-commerce B2B, OPROGRAMOWANIE B2B
08.06 Krzysztof Rdzeń

Od lat trafiają do nas klienci, którzy migrują pomiędzy Magento i PrestaShop. Zwykle migracje podejmowane są na bazie rekomendacji agencji, która akurat specjalizuje się w konkretnym rozwiązaniu. W SOHOshop.pl pracujemy na co dzień z PrestaShop i Magento, a kilkunastoletnia praktyka pokazuje nam, że migracja pomiędzy tymi rozwiązaniami rzadko jest uzasadniona i poparta realnymi potrzebami firmy. W tym artykule przedstawiam najczęstsze kierunki migracji i ich typowe motywacje. 

Popularne kierunki migracji pomiędzy oprogramowaniem e-commerce:

  • Migracja z Open Source do zamkniętego oprogramowania SaaS, np. migracja z PrestaShop do Shoper/Idosell

.
  • Migracja z SaaS do OpenSource, np. migracja z IdoSell do Magento.
  • Migracja z Open Source do “lepszego” Open Source, czyli zwykle kierunek z PrestaShop do Magento.
  • Migracja z Open Source do “tańszego” Open Source, czyli zwykle kierunek z Magento do PrestaShop lub z PrestaShop do Woocommerce.
  • Migracja z Open Source do rozwiązania zamkniętego, np. PrestaShop do Shopware.

Typowe motywacje migracji pomiędzy oprogramowaniem:

  • Motyw #1 Ma być taniej

Ten motyw migracji jest najpopularniejszy i zwykle uzasadniony. Migracji można jednak uniknąć jeśli już na starcie działalności wybierzemy oprogramowanie odpowiednie do potrzeb i możliwości firmy. Niestety zwykle jest już za późno, bo firmy decydują się na Open Source – PrestaShop lub Magento, błędnie zakładając, że uruchomienie takiego “darmowego” oprogramowania przez Freelancera związane jest z niewielkim jednorazowym kosztem. Problem migracji do tańszego rozwiązania pojawia się zwykle gdy małe firmy uświadamiają sobie, że uruchomienie sklepu na oprogramowaniu Open Source nie jest darmowe, a koszty związane z utrzymaniem i rozwojem takiego systemu są znaczne.

  • Motyw #2 Zbyt wiele błędów i problemów 

Ten argument przy migracji stawiają firmy, które “przejechały” się na niekompetentnych dostawcach oprogramowania lub nie zdają sobie sprawy, że oprogramowanie Open Source posiada natywnie wiele bugów zgłaszanych przez społeczność z całego świata. Zwykle postawienie przez freelancera natywnego PrestaShop czy Magento i pozostawienie projektu bez opieki IT to dopiero początek wyzwań. Firma, która na starcie nie zaplanowała budżetu na utrzymanie i rozwój takiego oprogramowania, prawdopodobnie nie jest zdeterminowana do rozwoju kanału online lub brakuje jej podstawowej wiedzy w tym zakresie. W związku z tym pomysł migracji do innego oprogramowania pojawia się gdy na horyzoncie widać pierwsze poważniejsze problemy.

  • Motyw #3 Krótki cykl życia Freelancera lub agencji

Na początkowym etapie rozwój oprogramowania idzie sprawnie, ale utrzymanie systemu zależy od jednego pracownika, freelancera lub niewielkiej agencji. Gdy taki wykonawca porzuca projekt, inwestor dochodzi do wniosku, że ciężko będzie go uratować i pojawia się pomysł migracji do innego oprogramowania.

  • Motyw #4 Nie chcemy brnąć w rozwój systemu, który niewiadomo dokąd zmierza

Typowy problem firm, które nie posiadają na pokładzie kompetentnego managera e-commerce, a rozwój oprogramowania zlecają do różnych agencji licząc na inicjatywę ze strony wykonawców. Niestety większość agencji poza udostępnieniem mniej lub bardziej wykwalifikowanego programisty nie wykazuje żadnej inicjatywy, nie przekazuje know-how do klienta, więc sens rozwoju często staje pod znakiem zapytania. W przeszłości przejmowaliśmy projekty po “znanych” markach, które nie zawsze były realizowane zgodnie ze sztuką ich rozwoju, a nawet jeśli, to bez większego namysłu co do realizowanych celów biznesowych klienta. 

  • Motyw #5 Dotarliśmy do miejsca, w którym zrozumieliśmy, że dostosowywanie oprogramowania do przestarzałych procedur wewnątrz firmy jest trudniejsze niż dostosowanie procedur do wymagań nowoczesnego oprogramowania

Problem występujący zwykle w firmach, w których każdy z działów – łącznie z księgowością, próbuje dostosować oprogramowanie do własnych przyzwyczajeń. Gdy w takiej firmie następuje zmiana pokoleniowa okazuje się, że modyfikacje systemu usprawniały pracę jednostek i dalekie były od optymalnych procesów biznesowych. W związku z tym, że system jest znacząco zmodyfikowany przychodzi pomysł na migrację do nowego rozwiązania i dostosowanie procedur w firmie do jego możliwości.

Pomniejszych motywów migracji pomiędzy oprogramowaniem jest znacznie więcej. Wiele wyzwań pojawia się gdy firma dynamicznie rozwija się w e-commerce i zaczyna rozumieć, które elementy systemu e-commerce mogą budować jej przewagę konkurencyjną. Wtedy również pojawia się pomysł migracji do nowego rozwiązania, które można kształtować zgodnie z rozpoznanymi już potrzebami firmy. 

Dlaczego nie warto migrować pomiędzy PrestaShop i Magento?

Doświadczona agencja pracująca z jednym i drugim oprogramowaniem znająca wyzwania i możliwości każdego z systemów zdaje sobie sprawę, że migracja pomiędzy oprogramowaniem rzadko jest najprostszym rozwiązaniem. Zawsze natomiast jest kosztowna, generuje nowe wyzwania i bez obiektywnej analizy motywu nie powinna być podejmowana.

W SOHOshop.pl nigdy nie byliśmy stroną, która rekomenduje migracje. W pierwszej kolejności staramy się zrozumieć potrzeby klienta i zweryfikować czy rzeczywiście migracja jest zasadna. Przechodzenie pomiędzy oprogramowaniem open source musi być uzasadniona ekonomicznie lub – co ważniejsze – powinno być związana z realizacją celów firmy. W każdym innym przypadku migrowanie pomiędzy rozwiązaniami będzie jak przelewanie z pustego w próżne.

Jeśli Twoja firma rozważa obecnie migrację do innego oprogramowania skontaktuj się z nami, a pomożemy w obiektywnej ocenie sytuacji – biuro@sohoshop.pl, tel. 607626368.

 

contact-form-left-up-image
contact-from-left-down-image
contact-form-right-up-image
contact-form-right-down-image

Rozpocznij cyfrową transformację swojego biznesu

POROZMAWIAJMY O POTENCJALE TWOJEJ FIRMY

Wspieramy firmy każdej wielkości w realizacji ich cyfrowych strategii. Nasze rozwiązania SOHO pomagają producentom, dystrybutorom i markom zwiększać efektywność sprzedaży o średnio 27% już w pierwszych miesiącach współpracy.



Zostaw kontakt, a nasz ekspert przygotuje wstępną analizę możliwości dla Twojego biznesu.

Co mówią klienci SOHO B2B?

POLECAJĄ NAS FIRMY PRODUKCYJNE, DYSTRYBUCYJNE, RETAIL I HURTOWNIE

marcin-oszczyk-biuroplus

Marcin Oszczyk

CSO BIUROPLUS

Wsparcie IT

SOHO B2B wdrożyliśmy w naszym przedsiębiorstwie kilka lat temu, platforma jest zintegrowana z systemem ERP Streamsoft Prestiż i wspiera prace naszych najbardziej wymagających kontrahentów. Współpraca do dziś przebiega pomyślnie.

icon-16
+0%

wzrost retencji

icon-17
+0%

wzrost przychodów

Co mówią klienci SOHO B2B?

POLECAJĄ NAS FIRMY PRODUKCYJNE, DYSTRYBUCYJNE, RETAIL I HURTOWNIE

andrzej-lemanski-blu

Andrzej Lemański

MANAGER E-COMMERCE BLU

Wsparcie IT

Oprogramowanie dostarczone przez SOHO wspiera wszystkie procesy handlowe naszej firmy. Sprzedaż e-commerce, wsparcie tradycyjnej sieci sprzedaży, a także promocję marek własnych. System został zintegrowany z oprogramowaniem ERP Comarch XL i istotnie wspiera procesy logistyczne naszych magazynów.

icon-16
+0%

wzrost ruchu

icon-17
+0%

wzrost konwersji

Co mówią klienci SOHO B2B?

POLECAJĄ NAS FIRMY PRODUKCYJNE, DYSTRYBUCYJNE, RETAIL I HURTOWNIE

tomasz-pelka-garment

Tomasz Pełka

CEO GARMENT

Wsparcie IT

Zaopatrujemy dużych kontrahentów w odzież roboczą i produkty BHP. Przy współpracy z SOHO rozwijamy dedykowane funkcje, które ułatwiają codzienną pracę naszych klientów i przyczyniają się do pozyskiwania kolejnych ważnych partnerów.

icon-16
+0%

wzrost przychodów

icon-17
+0%

wzrost LTV

Chcesz wiedzieć więcej?
Piszemy regularnie o nowoczesnej sprzedaży

E-commerce B2B

Jakie są koszty platformy B2B? Aktualizacja 2024!

Krzysztof Rdzeń14.05.2024

Czytaj więcej →
Grafika ozdobna dla Jakie są koszty platformy B2B? Aktualizacja 2024!

E-commerce B2B

Jak zwiększyć sprzedaż B2B w 10 krokach? Pobierz poradnik w formie checklisty.

Krzysztof Rdzeń27.01.2023

Czytaj więcej →
Grafika ozdobna dla Jak zwiększyć sprzedaż B2B w 10 krokach? Pobierz poradnik w formie checklisty.

E-commerce B2B

Marketing B2B: Jak zoptymalizować działania marketingowe w firmie? [2023]

Krzysztof Rdzeń11.01.2023

Czytaj więcej →
Grafika ozdobna dla Marketing B2B: Jak zoptymalizować działania marketingowe w firmie? [2023]

E-commerce B2B

Proces sprzedaży: Jak skutecznie go zbudować w firmie B2B?

Krzysztof Rdzeń10.01.2023

Czytaj więcej →
Grafika ozdobna dla Proces sprzedaży: Jak skutecznie go zbudować w firmie B2B?
contact-form-left-up-image
contact-from-left-down-image
contact-form-right-up-image
contact-form-right-down-image

Rozpocznij cyfrową transformację swojego biznesu

POROZMAWIAJMY O POTENCJALE TWOJEJ FIRMY

Wspieramy firmy każdej wielkości w realizacji ich cyfrowych strategii. Nasze rozwiązania SOHO pomagają producentom, dystrybutorom i markom zwiększać efektywność sprzedaży o średnio 27% już w pierwszych miesiącach współpracy.



Zostaw kontakt, a nasz ekspert przygotuje wstępną analizę możliwości dla Twojego biznesu.

Chcesz przenieść system?

Migruj z dowolnej platformy OpenSource lub SaaS do SOHO

Sprawdź szczegóły →

Skontaktuj sie z konsultantem

michal-boratyn-new-business-manager
logo-soho-consultant
Michał Boratyn

New Business Manager